mandag 19. november 2012

Samarbeid på tvers.



























Salg av bolig og oppussing av bolig er større prosjekter som de fleste ønsker fagkyndig hjelp til. Jeg samarbeider med flere meglere og snekkerfirmaer. Her er jeg sammen med to gode samarbeidspartnere. Til venstre Håkon Kristoffersen fra Bolighjelp1 og Truls Romdahl fra Eiendomsmegler 1 i Horten.

Eiendomsmegleren, Truls, vet at det er en stor fordel om jeg kommer til kunden i startfasen for å gjøre en boligstyling. Det gjør at boligen tar seg bedre ut på bildene, salget går raskere og med bedre fortjeneste. Så dette er en vinn, vinn situasjon for alle parter. Han bruker meg til nesten alle kundene sine og jeg har fått masse gode tilbakemeldinger!

Ved en boligstyling før salg får kunden god hjelp til å finne ut hva som kan gjøre at boligen står fram på sitt beste. Jeg fokuserer på hva som kan bidra til å øke verdien på boligen og hva som gjør at boligen ser så bra ut som mulig. Veldig ofte er det endel ting som blir fjernet i boligen for å nøytralisere rommene. Men det er også viktig at boligen skiller seg ut i massen, og ikke blir kjedelig. I de fleste tilfeller lager jeg en handleliste til kundene over hva de selv kan kjøpe inn. Dette er en god investering da det frisker opp endel. Disse tingene tar man med på flyttelasset og kan ha nytte av senere også. Jeg har også endel pynteputer, sengetepper og pyntegjenstander jeg bringer med for å pynte opp. I en del tilfeller har det blitt gjort endel malearbeid og oppussing. Det er selvsagt opp til kunden selv hvor mye de orker å gjøre. De fleste får erfare at de timene de bruker på dette er de best betalte timene de noen gang har hatt. Jeg gir også beskjed til kunden om det er feil og mangler i boligen som bør utbedres.

Håkon Kristoffersen i Bolighjelp 1 har kommet med et konsept som gjør at kunder som skal ha store og små husprosjekter skal slippe å forholde seg til mange håndtverkere. De fungerer som en prosjektleder og passer på at de forskjellige håndtverkerene gjør det de skal til avtalt tid. Det kan være til stor lettelse for kunden. Det er ikke alle som har tid til å følge opp selv. Han driver også firmaet HK snekkerservice. Jeg samarbeider også om større prosjekter med dette firmaet. Folk bruker mye penger på bolig og det er mange som innser at det kan være lurt å få proffesjonell interiørhjelp helt i startfasen. Det kan være nyttig slik at man unngår dyre tabber.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar