fredag 2. mars 2012

Stua vår







































Dette er bilde fra stua vår. Vi er så heldig å ha nesten 3m takhøyde i huset vårt. Det gir god romfølelse. Vi fikk montert opp stukaturlister og rosetter for 15 år siden. Det var ferie pengene mine det året... Men vel verdt. Da vi flyttet inn var det beholdt de gamle brede listene noen steder, men ikke i alle rom. Så ved hvert rom som har blitt pusset opp har det kommet flotte brede lister på plass. Og til gulvlister har vi brukt de høyeste vi fant, og kombinert med glattkant list under for ekstra høyde.

































Vi flyttet inn for 18 år siden. Jeg kan nesten ikke tro at det har gått så mange år! Men det skal sies at jeg kun var 20 år da vi kjøpte huset. Da vi flyttet inn var alle vinduene brun beiset, og vi bestemte oss for å fortsette med brune vinduer og lister. Vi kjøpte også flotte persienner til stuevinduene. I kirsebær som har bånd og mye bedre å regulere enn de billige typene. Jeg er inne på tanken om å begynne å male vinduer og karmer hvitt, men uff for en jobb. Og bokhyllene har jeg også lyst til å male... Kjenner det nermer seg vår og man får lyst til å gjøre litt!

































Og når jeg ser på dette bildet ser jeg at jeg skal få beiset sofa bena i grått. Da passer de bedre til bordet som er Hemnes fra Ikea. To stk satt sammen til et stort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar